reede, 17. aprill 2009

Rakettidest ja elektriautodest

Käisin eelmisel nädalal kuulamas ühe noore tüübi, Elon Musk oli tema nimi, vabas vormis ettekannet oma elust ja tegemistest. Ta lõpetas 97. aastal Pennsylvania ülikooli (majanduse ja füüsika eriala samaaegselt) ja elab nüüd Kalifornias. Ah jaa - ta on maailma suurima elektriautosid tootva firma - Tesla Motors - ja erakapitalil põhineva kosmoserakette tootva firma - SpaceX - direktor.

Tema juhtimisel on need firmad saavutanud minu arvates lausa ulmelisi asju: eelmise aasta 28. septembril saatis SpaceX orbiidile esimese kanderaketi Falcon 1, mille suurem vend hakkab järgmisest aastast (siis, kui NASA kosmosesüstikud vanaduspensionile lähevad) varustama rahvusvahelist kosmosejaama.

Falcon 1 start Kwajaleini atollilt (vt videot).

Tesla Motors alustas veidi rohkem kui aasta tagasi esimese elektrimootoriga sportauto Tesla Roadster tootmist. 2009. aasta aprilliks oli toodetud 320 autot, hiljuti esitleti uue mudeli, Tesla Model S prototüüpi. Hr Muski arvates müüakse kümne aasta pärast elektriautosid sama palju kui bensiinimootoriga autosid, lisanduvad veel hübriidautod. Kõik saalis viibinud keemiainsenerid (neid oli seal vähemalt 2, ülejäänud tundusid väljanägemise järgi Whartoni ärikooli tudengitena) hõõrusid selle peale igatahes käsi.

Tesla Roadster. 0-100 km/h 3,8 sekundiga. Tee järele, Porsche!
Noh, tegelikult Porsche parimad mudelid teevadki.

2 kommentaari:

Mihkel ütles ...

V.a.u.! Kas sul õnnestus temaga ka vahetumalt suhelda?

P.S. Täpsustusena, osa Rahvusvahelise Kosmosejaama varustamise tellimusest on tõepoolest SpaceX'il (ja teise erafirmana Orbital Science Corporationil), kuid enamus tööst teeb kuni NASA järgmise põlvkonna rakettide-kapslite valmimiseni vana Vene tehnika :)

rainerkungas ütles ...

:) Ei õnnestunud. Hr Musk lendas Philadelphiasse, tuli lennujaamast otse auditooriumisse, rääkis u 200 inimesele ja minu meelest lendas siis kohe tagasi.